بهمن, 1396 بدون نظر رویداد

باید و نباید ها در کنفرانس ویدئویی

در کنفرانس ویدئویی برای بهره وری بیشتر و گرفتن نتیجه بهتر توجه به یک سری نکات الزامی است که در بهبود کنفرانس ویدیویی فرد تاثیر دارد.

  • در ابتدا خود را معرفی کنید

در ابتدای کنفرانس ویدئویی، خودتان را معرفی کنید تا همه اسم و سمت شمارا بدانند تا در ادامه مکالمه شمارا به اسم صدا کنند.

  • به وضوح صحبت کنید

قبل از شروع کنفرانس ویدئویی از نظر صوتی ( میکروفن ) سالن را تست کنید . راحت و به آرامی صحبت کنید و از تلفظ صحیح کلماتی که بکار می برید مطمئن باشید.

  • فریاد نزنید

به هیچ عنوان در کنفرانس ویدیویی با صدای بلند صحبت نکنید و فریاد نزنید . واگر حس می کنید صدای شما واضح و رسا نیست میکروفن خود را در جای مناسب قرار داده و آن را تست نمایید.

حرکات اضافی بدن شما باعث از بین رفتن تمرکز  مخاطبانتان می شود.  اگر عادت دارید که با دستانتان صحبت می کنید، تمرین کنید تا آنها را کنترل کنید همچنین حرکات سر را به حداقل کاهش دهید.

  • نگاه کردن به دوربین ویدئو کنفرانس

  بدترین حالت این است که تماشاگران مدام به بالای سر شما نگاه کنند به همین منظور از تایپ کردن و نگاه کردن به یادداشت ها به صورت مداوم خودداری نمایید و تمرکز خود را بر روی دوربین ویدئو کنفرانس و برقراری تماس چشمی با مخاطبتان بگذارید.

  • لباس مناسب به تن کنید

از پوشیدن لباس هایی با الگوهای پیچیده( راه راه یا چهارخانه ) و رنگهای تند خوداری نمایید وسعی کنید از لباس های ساده با رنگهای خنثی استفاده نمایید.

  • عدم استفاده از طلا و جواهر

استفاده از زیورآلات باعث حواس پرتی شرکت کنندگان در کنفرانس ویدئویی می شود و همچنین سرو صدای آنها باعث ایجاد صداهای نا هنجار در میکروفن شما میشود

  • اجتناب از ایجاد سرو صدای اضافی

از تایپ کردن روی صفحه کلید خودداری نمایید و موبایل خود را خاموش یا روی حالت بی صدا بگذارید و از حرکت دادن زیاد صندلی اجتناب نمایید.

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *