بیشتر ما برای یکبار هم که شده نام «یاماها» به گوشمان خورده است.شاید اولین محصولی که پس از شنیدن نام این کمپانی در ذهن ما تداعی شود موتورسیکلت‌های معروف و خوش‌نام این شرکت چندملیتی است که هنوز هم در کشورمان ایران طرفداران پروپاقرص خودش را دارد.

معرفی یاماها:

یاماها؛ اصیل، ناب و مدرن

بیشتر ما برای یکبار هم که شده نام «یاماها» به گوشمان خورده است.شاید اولین محصولی که پس از شنیدن نام این کمپانی در ذهن ما تداعی شود موتورسیکلت‌های معروف و خوش‌نام این شرکت چندملیتی است که هنوز هم در کشورمان ایران طرفداران پروپاقرص خودش را دارد. اما کار یاماها به تولید موتورسیکلت ختم نمی شود.

یاماها کمپانی برجسته ژاپنی و یکی از موفقترین کمپانی‌ها در عرصه صدا و موسیقی است. شرکتی که شروع فعالیتش به بیش از یک قرن می‌رسد و همواره در زمره بهترین تولیدکنندگان ادوات موسیقی و همچنین تکنولوژی‌های صوتی بوده است. اگر بخواهیم فلسفه این کمپانی بزرگ را در چند جمله خلاصه کنیم، باید به تجربه مشتریان از محصولات شامل لذت بردن از محصول، درک زیبایی آن، حس اعتماد به نفس و کشف مسائل جدید در آن اشاره کنیم و خلاقیت، برتری و اعتبار را نشانه کیفیت آنها بدانیم. همچنین یاماها توجه به خواسته‌های مشتریان را بر پایه صداقت و تولید محصولاتی فراتر از محدودیت‌ها می‌داند و با تخصص و البته احساسات خلاقانه، یاماها همیشه خود را متعهد به تولید محصولاتی الهام بخش و تاثیرگذار بر فرهنگ مردم در سرتاسر جهان کرده است.

اکنون بیش از ۲۶ هزار کارمند در شعبه های مختلف این کمپانی مشغول به کار هستند و فروش یاماها در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰میلیون دلار بود که سودی معادل ۳۰۰ میلیون دلار را از آن شرکت کرد.

یکی از نکات جالب در عملکرد شرکت، نام‌گذاری یاماها بر روی تمام محصولات تولیدی است.در تمام دنیا کمپانی‌های بزرگ محصولات مکمل یا نوآور خود را با نام دیگری وارد بازار می‌کنند اما یاماها بر روی تمامی تولیدات ، برند خود را حک کرده و حاضر نیست با شناسه دیگری محصولاتش وارد بازار شوند. محصولاتی متنوع شامل کالاهای صوتی و تصویری، نیمه رسانه‌ها، کالاهای کامپیوتری ، وسایل ورزشی ، وسایل گلف ، مبلمان، موتور کشتی و قایق، لوازم منزل، روبات های صنعتی، فلزات تخصصی، ابزار ماشین آلات و خودروهای برف روب و …

درآخر می‌توان اصلی‌ترین دلیل موفقیت یاماها را تولید محصولات با کیفیت و همیشه  نوآورانه آن بیان کرد. نکته‌ای که خیلی از کمپانی‌های جامانده از تکنولوژی آز آن غافل شده و بخش عمده‌ای از مشتریان خود را از دست داده‌اند.